Vaasa Festivalin VIP-liput lähes loppuunmyyty -täysin uudistunut Vaasa Festival – Music, Food & Wine saamassa huippusuosion

• Toinen esiintymislava ja kahdeksan uutta artistia julkaistu
  • Yli kymmenen tunnettua brändiä tai yritystä mukana Food & Wine Tasting Villagessa
  • VIP-lipuista yli 90% loppuunmyyty, tapahtumaan myyty kokonaisuudessaan jo lähes 4000 lippua
  • Festivaalin päiväkohtaiset aikataulut julkaistu

Vaasan Sisäsatamassa kahden viikon päästä, 27.7.-28.7 järjestettävän Vaasa Festivalin ennakkolipunmyynti on edennyt vauhdikkaasti. Tapahtuman kaikista VIP-lipuista on kolme viikkoa ennen festivaalia jo 90% loppuunmyyty.

Tapahtumaan on kiinnitetty mukaan peräti kahdeksan uutta artistia, jotka esiintyvät Sisäsataman Terassin lavalla. Näin ollen festivaalissa on kaksi esiintymislavaa molempina tapahtumapäivinä. Sisäsataman Terassin lavalle kiinnitetyissä artisteissa on etenkin paikallisia nousevia tähtiä Suomen ja Vaasan seudun musiikkikentältä. Näihin lukeutuvat mm. vaasalaiset yhtyeet Tulenkulkijat, Prinssi Rohkea ja Erämaan Rotat sekä vain 15-vuotias laulaja- lauluntekijä Ilona.

Viinijuhla tuo aivan Vaasan ydinkeskustan tuntumaan kovatasoisen esiintyjäkattauksen kahdella lavalla. Monipuolisen ohjelman lisäksi tapahtuma tarjoaa upean miljöön merenrantamaiseman ja kauniin puiston myötä. Festivaalialueeseen kuuluvat lisäksi kaksi sisäsataman ravintolaa, Strampen sekä Sisäsataman Terassi.

Jo julkaistussa ohjelmassa on mukana niin kansainvälisiä tähtiä, kuin myös mielenkiintoisia kotimaisia erikoisesiintymisiä. Näihin lukeutuvat mm. Tarja Turusen harvinainen esiintyminen Vaasan Kaupunginorkesterin kanssa. Turusen ja orkesterin yhteiskeikalle tehdään täysin uniikki rock-henkinen sovitus. Vaasa Festivalissa nähdään myös 50-vuotisjuhlavuottaan viettävä Samuli Edelmann sekä 40v juhlavuottaan viettävä Popeda- yhtye.

Ulkomaista osaamista festivaalissa edustavat saksalainen The Baseballs, ruotsalaiset E-Type sekä Mando Diao, ja brittiläinen Abba Tribute 1974.

Festivaalin järjestelyt ovat edenneet mallikkaasti. Olemme todella tyytyväisiä ohjelmaan ja toisen esiintymislavan myötä haluamme nostaa esiin myös nousevia tulevaisuuden tähtiä, joista suurin osa on paikallisia Vaasan seudulta. Laiturialueelle nousevaan Food & Wine Tasting Villageen olemme saaneet mukaan yli kymmenen tunnettua yritystä tai brändiä, jotka takaavat laadukkaan ja taatusti ikimuistoisen ruoka- ja juomakokemuksen asiakkaillemme.  Tavoittelemme kaksipäiväiseen tapahtumaan 12 000 kävijää oheistapahtumineen” -Tommi Mäki, promoottori.

PÄÄLAVA / puistolavan ohjelma

27.7 Perjantai

• THE BASEBALLS (GER)
  • ABBA TRIBUTE (UK)
  • E-TYPE (SWE)
  • POPEDA
  • EVELINA
  • GUBBROCKARNA

28.7 Lauantai

• TARJA TURUNEN & Vaasan kaupunginorkesteri
  • MANDO DIAO (SWE)
  • SAMULI EDELMANN & Orkestra Suora Lähetys
  • SCANDINAVIAN MUSIC GROUP
  • QUEEN TRIBUTE (FIN)
  • IDA PAUL & KALLE LINDROTH

Sisäsataman Terassi LAVA

27.7 Perjantai

Ilona

15-vuotias singer-songwriter Vaasasta. Englannin kielistä pop/rock- musiikkia.  Tarinankertoja joka säestää itseään pianolla tai kitaralla.

Vælimaa

Vælimaa julkaisi ensimmäisen pitkäsoittonsa ”Hirttäydyn huvimajaan” 2015 digitaalisesti ja c-kasettina. Vælimaa tuo festivaalille uuden nelihenkisen yhtyeensä, joka esittää uutta Vælimaa -materiaalia. Kokoonpanossa singer/songwriter kohtaa yhtyesoiton tavalla, jota ei ole näillä leveysasteilla totuttu kuulemaan.

Silas Frey

Silas Frey (Ville Vallivaara) on suomalainen kitaristi. Hän on ansainnut kannuksensa eri bändeissä laulajana sekä kitaristina.(LEO, Supertzar, Naiv, Empire). Silas Freyn ensimmäinen single julkaistiin lokakuussa 2015. Single kiinnitti huomiota medioissa ja sai hyvää palautetta ympäri maailmaa. Silas Freyn musiikki yhdistelee bluesia ja rockia soul poppiin. Tällä hetkellä työn alla on EP (Into The Dark) joka julkaistaan 2018

Tulenkulkijat

Tulenkulkijat on neljän intohimoisen musiikinharrastajan- ja rakastajan rokkibändi. Bändi tekee yhdessä lauluja joissa tunnetaan voimakkaasti, ja hellitään soittimia ja sielua. Ensisingle “tänään minun” nousi Spotifyn Viraali listalle.

28.7 Lauantai

Sam’s Garage

Vaasan seudulta lähtöisin oleva Sam’s Garage perustettiin syksyllä 2015. Pop/rock musiikkia soittava bändi julkaisi keväällä 2018 kuuden biisin mittaisen ensialbumin ”A Particle Of Experiences”.

Vanity Nation

Punkrockia vuodesta 2011. Uusin EP ”readymade social model” tuli ulos 2018 (spotify). It’s all ’bout the cause and fun

Hilanders

Vuonna 2014 perustettu Hilanders on jännittävä sekoitus suomirockia, rautalankaa ja iskelmää. Hilandersin musiikissa kuuluu kultaisten vuosikymmenten soundi, ja yhtyettä onkin verrattu muun muassa Agentsiin niin Baddingin kuin Sorsakosken ajalta.

Prinssi rohkea ja erämaan rotat

Vuonna 2010 perustettu Prinssi Rohkea ja Erämaan Rotat on raivannut tiensä nuorisotaloilta uuden polven suomirockbändien eturintamaan.

Vaasan nuoret rocklupaukset tunnetaan aktiivisesta keikkatahdistaan sekä ainutlaatuisista sanoituksistaan, joissa popkulttuuriviittaukset yhdistyvät vakaviin teemoihin ja tarttuviin kertosäkeistöihin.

Food & Wine Tasting Village

WINE: Kyrö Distillery Company, Mallaskuun Panimo, Moose on The Loose Brewing Company, Kvarken Brewery, Vindirekt, Red Bev, Astra Wines

FOOD: Ravintola 1 H+K, Laanna Thai Restaurant, Japanilainen Ravintola Juku, Juustotehdas / Ostfabriken, Strampen, Sisäsataman Terassi – Inre Hamnen Terrass

Vaasa Festival – Music, Food & Wine