Vaasa Festival laajenee kaksipäiväiseksi ja siirtyy sisäsatamaan – Vaasaan luvassa heinäkuun loppussa kansallisesti tasokas viinijuhla täynnä tähtiesiintyjiä

Vaasa Festival – Music, Food & Wine
Paikka: Vaasan Sisäsatama – Vasa Inre Hamnen
Aika: 27.7 – 28.7.2018
Ikäraja: K18

Kolmannen kerran kesällä 2018 järjestettävä Vaasa Festival laajenee kaksipäiväiseksi. Samalla festivaali vaihtaa paikkaa Vaasan Sisäsataman, ravintola Strampenin ja Hovioikeudenpuiston alueelle.

Viinijuhla tuo aivan Vaasan ydinkeskustan tuntumaan kovatasoisen esiintyjäkattauksen heinäkuun lopussa. Tasokkaan ohjelman lisäksi tapahtuma tarjoaa upean miljöön merenrantamaiseman ja kauniin puiston myötä. Kuuluisa ravintola Strampen on osana festivaalialuetta ja esimerkiksi VIP-asiakkaat pääsevät nauttimaan erittäin tasokkaan kolmen ruokalajin illallisen Strampenin sisätiloissa.

Artistikattauksessa nähdään kansainvälisiä tähtiä, mutta mukana on myös mielenkiintoisia kotimaisia erikoisesiintymisiä. Näihin lukeutuvat mm. Tarja Turusen harvinainen esiintyminen Vaasan Kaupunginorkesterin kanssa. Turusen ja orkesterin yhteiskeikalle tehdään täysin uniikki sovitus. Vaasa Festivalissa nähdään myös 50-vuotisjuhlavuottaan viettävä Samuli Edelmann, joka kiertää monen vuoden tauon jälkeen kotimaassa kesällä 2018 yhdessä orkesterinsa kanssa. Niin ikään tapahtumassa nähtävän, Scandinavian Music Groupin valovoimainen laulaja Terhi Kokkonen osallistuu huhtikuussa televisioitavaan Vain Elämää -ohjelman uusimpaan tuotantokauteen. Kokkonen on tunnettu myös mm. Ultra Bra -yhtyeestä. Pitkän linjan kokemusta edustaa 40v juhlavuottaan viettävä, Pate Mustajärven luotsaama legendaarinen yhtye Popeda.

Vaasa Festivalissa nähdään myös lukuisat ulkomaalaiset tähdet: 2010 luvun alussa Suomen soittolistojen kärkeen “Umbrella” -hitillään ampaissut saksalainen The Baseballs, ruotsalainen eurodance-yhtye E-Type, joka esiintyy livebändin säestyksellä, sekä erityisesti “Dance with somebody” -hitistään tunnettu ruotsalainen Mando Diao, ja maailman parhaaksi Abba Tribute- yhtyeeksi useasti valittu brittiläinen Abba Tribute 1974.

Nuorempaa sukupolvea tapahtumassa edustavat Vuoden tulokas 2018- Emma- ehdokkaana ollut Ida Paul & Kalle Lindroth kokoonpano sekä vuoden naissolistiksi helmikuun Emma-gaalassa valittu poppari Evelina. Evelinan tuorein single “Sun Vika” nousi julkaisun jälkeen heti Suomen Spotifyn kunnelluimmaksi kappaleeksi ja läytyy kärkisijalta edelleen. Toinen Vaasa Festivalissa nähtävä tribuuttikokoonpano on Kimmo Blomin luotsaama, erittäin vahvasta esiintymisestä tunnettu kotimainen Queen Tribute, jonka esityksen aikana kuullaan kaikki Queenin suurimmat hitit.

“Vaasa Festival tulee olemaan ennen kaikkea tasokas premium -luokan festivaali upeilla puitteilla ja maisemilla. Tapahtuma-alueella on mm. runsaasti sisä – wc-tiloja, lisäksi panostamme erityisen paljon laadukkaisiin juoma- ja ruokavalikoimiin. Festivaalialueelta on mahdollista ostaa lukuisista pisteistä laadukasta ruokaa sekä juomaa tunnetuilta brändeiltä. Näytteilleasettajana tapahtumassa toimivat mm. tunnettu viinivalmistaja Bernard & Massard sekä vaasalainen pienpanimo Bock’s Corner Brewery. Myös ravintola Strampen tarjoaa ruokaa koko festivaalin ajan tasokkaasta menustaan. Festivaalialue sijaitsee vain n. 400m etäisyydellä Vaasan torilta palveluiden ja hotellien keskiössä, joten myös keskusta-alue tulee olemaan tapahtumaviikonlopun ajan vireä. Festivaalin aikana koko sisäsataman ranta-alue tulee olemaan K18 anniskelualuetta. Omalta osaltaan uusi anniskelulaki helpottaa festivaalin toteutusta ja ensimmäistä kertaa Vaasassa päästään testaamaan mallia, jossa samassa tapahtumassa on yhdistetty useita ravintoloita sekä anniskelualueita. Asiakkaat pääsevät esimerkiksi liikkumaan vapaasti koko sisäsataman alueella riippumatta siitä, mistä anniskelupisteestä juoma on ostettu. Luvassa onkin siis todellista viinijuhlan tunnelmaa merellisessä sekä osittain puistomaisessa miljöössä huippuesiintyjien kera. Tavoittelemme kaksipäiväiseen tapahtumaan 12 000 kävijää oheistapahtumineen” -Tommi Mäki, promoottori.

Kaikki esiintyjät listattuna:

Jenna Fyhr, tuottaja
jenna@vaasafestival.fi

STRAMPEN VIP SISÄLTÄÄ:
*Herkullinen kolmen ruokalajin buffet-illallinen Strampen -ravintolassa lipun oikeuttamina päivinä
*Lasillinen kuohuviiniä saapuessanne
*VIP anniskelualueen ja -loungen palvelut käytössä festivaalialueella lavan läheisyydessä
*VIP- sisäänkäynti festivaalialueelle
*Jonon ohitus ja ilmainen sisäänpääsy tapahtuman virallisille jatkoille Teatroon lipun oikeuttamina päivinä
*Ilmainen narikkapalvelu festivaalialueella lipun oikeuttamina päivinä

GUEST VIP SISÄLTÄÄ: